Jak vybrat realitní kancelář

By | 19. 9. 2018

Každý kdo se již někdy zabýval nákupem či prodejem nemovitosti jistě potvrdí, že to není zrovna nejjednodušší záležitost. Prodej či nákup nemovitostí je složitý obchod. Jedná se o finančně velmi náročnou transakci, o jejíchž správných náležitostech toho asi přesně moc nevíme. Pokud tedy nejsme odborníci v oblasti nákupu a prodeje nemovitostí, rozhodneme se raději pro využití služeb realitní kanceláře. Realitní makléř nám může ušetřit řadu starostí. Je ale potřeba vybrat profesionály. Vzhledem k tomu, že v naší republice může realitní činnost prakticky provozovat každý, kdo si pořídí na tuto činnost živnostenské oprávnění, je potřeba, abychom ve výběru byli obzvlášť obezřetní. Pokud má vše proběhnout bez problémů, je tedy potřeba si realitní kancelář dobře vybrat.

Pomalejší povolování staveb zdražuje pražské byty, potvrdila studie CETA

Jak ale vybrat správnou realitní kancelář?

Jedním z kritérií pro výběr jsou dobré reference. Pokud realitní kancelář, o které právě uvažujeme, dokázala k naprosté spokojenosti vyřídit zakázky někoho z našich blízkých, je velká pravděpodobnost, že i naši zakázku vyřídí dobře.

Dalším kritériem je velikost realitní kanceláře. Společnosti, které realizují velké množství prodejů, mají již spoustu zkušeností a obvykle podnikají transparentně, což znamená mimo jiné, že jejich výsledky jejich činnosti pravidelně zveřejňují. To ovšem neznamená, že bychom striktně měli odmítat malé regionální realitní kanceláře, protože i zde můžeme najít schopné a kvalitní makléře.

Názorným dokladem o způsobu fungování pro nás mohou být také internetové stránky realitní kanceláře. Zde si můžeme prověřit úroveň zpracovávaných nabídek, kvality fotografií, informace o jednotlivých zakázkách apod.

Dobré realitní kanceláře nabízejí veškeré služby, které jsou s realitami spojeny, tedy nejen pouze zajištění nákupu či prodeje, ale i zajištění financování koupě nemovitostí pomocí hypoték nebo úvěrů ze stavebního spoření, odhad tržní ceny, právní služby, informační servis, vyřízení pojištění, nebo vyřízení PENB tj. Průkaz energetické náročnosti budov.

Kvalitní realitní kancelář pro své klienty zpracuje:

  • Připraví doklady a dokumentaci k nemovitosti
  • Stanoví nejlepší možnou cenu
  • Zajistí kompletní právní převod nemovitosti

 

Jednou z novějších služeb, které kvalitní realitní kanceláře svým klientům nyní nabízejí, jsou tzv. homestagingové služby. Jedná se svým způsobem o marketingové služby. Homestaging je vynikající služba s promyšlenou strategií, která naši nemovitost před prodejem dokáže posunout na vyšší úroveň, tedy do podoby, která zvýší pozornost potenciálních kupců s cílem prodat nemovitost za co nejvyšší cenu a v nejkratší době.

 

Dalším důležitým vodítkem při výběru správné kanceláře je také způsob kontaktu a komunikace s klientem. Určitě bychom se měli zaměřit na to, zda kancelář nechává vše pouze na obchodníkovi, nebo jestli zasílá klientům pravidelné reporty o činnostech, které vedou k prodeji nemovitosti.

Při návštěvě kanceláře si všimněme, v jakém prostředí její makléři pracují. Nepořádek nebo chaos asi nejsou tou nejlepší vizitkou. V dobře fungující kanceláři by měl panovat pořádek a klid, pracovníci kanceláře by měli být schopni podrobně a srozumitelně reagovat na naše dotazy. Dobrý makléř by nás měl seznámit se způsobem práce jejich kanceláře.

 

Na co se zaměřit při hledání solidní realitní kanceláře:

  • Sídlo kanceláře
  • Vystupování zaměstnanců
  • Právní a finanční poradenství
  • Právní forma včetně výše základního kapitálu
  • Pojištění rizik
  • Marketingový plán prodeje a jeho propracování
  • Výše provize
  • Internetové stránky realitní kanceláře
  • Reference společnosti
  • Kvalita inzerce společnosti a četnost inzerce

Co tedy říci na závěr? Dobrá realitní kancelář dokáže svým klientům poskytnout maximum služeb, které usnadní a také urychlí celý proces prodeje nemovitosti.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *